woensdag 15 juli 2009

Het gaat vooruit !

Het is al woensdag ondertussen en tot onze eigen verbazing stellen we vast dat het geleden is van maandag dat we nog iets in onze weblog geschreven hebben.
U vraagt zich waarschijnlijk af waardoor dat komt ? Zijn de communicatielijnen tussen Serfaus en de buitenwereld afgesloten ? Is het weer hier zo slecht dat we niet meer durven te schrijven hoe het hier is ? Nee hoor, de werkelijke reden is dat we ons zo te pletter amuseren dat we amper aan internetten toekomen.
We zullen u even briefen over de onze activiteiten van de laatste dagen...

Afgelopen maandag zijn we wandelweg 5a gaan doen. Onze trouwe fans weten dat we die een drietal jaren geleden ook al eens gedaan hebben, maar dan zonder de kinderen. Dit jaar hebben we hem dus met z'n achten gedaan, waaronder 4 kinderen. Wandelweg 5a brengt ons eerst via een smal padje op een steile berghelling naar de achterzijde van de Lazid. Op de wegwijzers naar dit pad staat aangegeven dat je stapvast moet zijn, want als je uitschuift of je evenwicht verliest, dan bestaat de kans dat je wel een tiental meter naar beneden schuift. Let wel, we schrijven "schuiven", niet vallen. Je zal hier dus zeker niet te pletter vallen, maar je moet wel het stuk dat je geschoven bent weer naar boven kruipen. Zo ver is het gelukkig allemaal niet gekomen, onze stoere stappers legden het traject zonder fouten af.
Eens we van het smalle pad af waren, ging het verder op een brede weg tot aan de Läwensalm, om daar verder het Läwenswald in te trekken. Het stuk waar je vanaf de alm het woud binnentrekt heeft een venijnig steil stukje naar beneden. Zoiets levert gegarandeerd mooie videobeelden op, dus is Patrick als eerste afgedaald om de afdaling op video vast te leggen.
Na een uurtje over een smal bospad kwamen we op een bredere bosweg terecht, deze weg gaan we helemaal volgen tot in Serfaus. 80 procent van dit traject is dalend, tot een hoogte van ongeveer 1250 meter. Daarna is het terug stijgend tot de hoogte van Serfaus, dewelke 1450 meter is. Op dat laatste stukje trapten verschillenden van onze stoere wandelaars op hun adem, sommigen moesten duidelijk nog een beetje wennen aan het wandelen in de bergen.
Maar eens we aangekomen waren aan het hotel, werd al het gevloeide zweet weggespoeld met een stevige pint (of twee).
's Avonds aan de bar bij Suwi werd de rest van de spierpijn weggewerkt met een stevige cocktail. Patrick begon zelfs al interim Wanderfuhrer te spelen voor een koppel uit Dessel.

Dinsdag was hier een lokale feestdag, 't is te zeggen, Chris was jarig, hij mocht zesendertig kaarsjes uitblazen. De kinderen hadden maandag avond in het geniep onze tafel in het restaurant versierd en ze voerden het feestvarken geblinddoekt 's ochtends het restaurant binnen.
Daar werd hij getracteerd op respectievelijk kusjes, handjes, gezang, taart, een kroon, een ketting, kaartjes en cadeautjes. Om de jarige een plezier te doen (en uiteraard ook ons zelve) zijn we dan naar het ötztal vertrokken om te gaan zwemmen in de Aquadome in Langenfeld.
Het weer was er alleszins al perfect voor, stralende zon, en af een toe een wolkje om wat verkoeling te brengen. Wat ook positief was, is dat het restaurant van de aquadome nu een zelfbediening geworden is. Vooral Patrick wist dit op prijs te stellen, want vorig jaar heeft hij nogal lang op een ober moeten wachten op het terras, met als resultaat dat hij toen de rest van de vakantie en nog een flink stuk erna met tweede graads brandwonden op z'n rug heeft rondgelopen. En we moeten er ook bijvertellen dat we onze apfelstrüdel dit maal veiligheidshalve binnen in het restaurant hebben verorberd. Zo omstreeks half vijf zijn we in Langenfeld terug naar Serfaus vertrokken zodat we goed op tijd waren voor het avondmaal.
Het was boerenbuffet, en uit ervaring weten we dat de boeren hier stevige kost veroberen, en ook deze keer was dat niet anders. Om de dag af te ronden zijn we tenslotte nog wat foto's gaan nemen van de vallende duisternis over de bergen en Serfaus.
En om de avond af te ronden zijn we nog langs gegaan bij Arnold in de bar, Suwi had vandaag zijn vrije dag. Daardoor waren er geen cocktails (da's de specialiteit van Suwi), maar beperkten we ons tot het traditionele grosses bier....

Vandaag woensdag gaan we met de kinderen het neergstorte vliegtuig zoeken, het relaas van onze zoektocht leest u waarschijnlijk morgen !